Frågor och svar

Här tittar ni de vanligaste frågorna om Selltons produkter. Om svaret du söker inte finns här är du välkommen att kontakta oss på info@sellton.se eller 040-249788.

Är alla Selltons produkter glutenfria?

Alla våra produkter är naturligt glutenfria.

Hur gör jag om jag vill reklamera en produkt?

Tänk på att spara påse och innehåll. Det behövs bland annat för batchnummer, undersöka vad som är fel och göra eventuella analyser. Ring 040-249788 eller mejla info@sellton.se för instruktioner.

Hur säkerställer ni kvaliteten på era produkter?

Vi använder enbart noggrant utvalda och kontrollerade råvaror och ställer höga krav på våra leverantörer och personal i fråga om hygien, säkerhet och kontroll av ingredienserna.

Är Selltons produkter GMO-fria?

Absolut! Vi ställer höga krav på våra leverantörer att de ska garantera att produkterna vi köper inte innehåller genmodifierade råvaror. Vi gör dessutom egna tester och kontroller.

Är era tranbär sötade med socker? 

Våra tranbär är så kallat juiceinfused med ananassirap och ananasjuicekoncentrat.

Jag har hittat en bittermandel i er förpackningen med ekologiska sötmandlar? Hur kommer det sig?  

Alla våra produkter är naturprodukter. Våra ekologiska sötmandlar är en kombination av en sort som är ympad på grundstammen av en bittermandel, detta pga pollineringen påverkas positivt av detta. Sötmandel och bittermandel växer på samma träd och mandlarna ser likadana ut. Det enda som skiljer dem åt det är när träden blommar. Bittermandelns blomma har en annan färg och på så sätt kan odlaren plocka bort blomskotten för att eliminera antalet bittermandel. Efter blomningen går det inte att särskilja på mandlarna, varken på färg eller form. I vår ekologiska spanska mandel kan det förekomma enstaka bittermandel då de uppkommer naturligt i odlingen och råkar ta sig förbi utrensningen. Vår leverantör arbetar aktivt på att ta bort de blomskott som har bittermandel och garanterar oss att de gör sitt bästa för att bittermandel inte ska förkomma bland sötmandel.

Hur gör jag om jag vill att Selltons produkter ska finnas i en butik när mig?

Vi blir så glada när vi får höra från kunder att de vill att butiken när dem ska ha Selltons produkter. Det bästa är om man själv som konsument frågar butiken om det finns någon möjlighet att ta in våra produkter, annars kontaktar ni oss på info@sellton.se med information om vilken butik ni vill ska ta in våra produkter och så skickar vi en utav våra säljare dit.